Afyonkarahisar Merkez TOKİ İlkokulu Öğrencileri, ‘TECHNOKIDS ON THE CULTURE BRIDGE ‘eTwinningprojesi kapsamında, öğrencilere farklı kültürleri tanıma fırsatı sunmayı amaçlamaktadır. Projede Türkiye, İtalya, Litvanya, Moldova, Romanya ve İspanya olmak üzere 6 farklı ülkeden 10 okul ve 13 öğretmen ve yaklaşık 100 öğrenci bulunmaktadır.
Afyonkarahisar Merkez TOKİ İlkokulu Öğrencileri, ‘TECHNOKIDS ON THE CULTURE BRIDGE ‘eTwinning Projesi ile farklı kültürlerden gelen akranları ile kültür alışverişinde bulunarak eğitimi daha verimli hale getirmeyi amaçlıyor. Projede Türkiye, İtalya, Litvanya, Moldova, Romanya ve İspanya olmak üzere 6 farklı ülkeden 10 okul ve 13 öğretmen ve yaklaşık 100 öğrenci bulunmaktadır. Proje hakkında bilgi veren okul yönetimi, “’TECHNOKIDS ON THE CULTURE BRIDGE ‘eTwinning, Avrupa’daki okullar için oluşturulmuş bir topluluktur.İletişim kurmak, işbirliği yapmak, projeler geliştirmek, paylaşmak; kısacası Avrupa’daki en heyecan verici öğrenme topluluğunu hissetmek ve bu topluluğun bir parçası olmak için, Avrupa ülkelerindeki katılımcı okullardan birinde çalışan personele (öğretmenler, müdürler, kütüphaneciler v.b.) yönelik bir platform sunmaktadır. eTwinning, Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin kullanımı vasıtasıyla gerekli destek, araçlar ve hizmetleri sağlayarak okulların herhangi bir konuda kısa ve uzun vadeli ortaklıklar kurmasını kolaylaştırarak Avrupa’da okul işbirliğini teşvik etmektedir”
Projenin amacı hakkında da bilgiler veren okul yönetimi, “Türkiye, İtalya, Litvanya, Moldova, Romanya ve İspanya olmak üzere 6 farklı ülkeden 10 okul ve 13 öğretmen ve yaklaşık 100 öğrenci bulunmaktadır.Projemiz, 2023 eğitim-öğretim yılında öğrencilere farklı kültürleri tanıma fırsatı sunmayı amaçlamaktadır. Projenin çıkış noktası, öğrencilerin coğrafi farklılıklara rağmen ortak bir kültüre sahip olduklarını fark etmelerini sağlamaktır. Farklı kültürlerden gelen akranları ile kültür alışverişinde bulunarak eğitimi daha verimli hale getirmeyi amaçlarken, öğrencilerin bu programlarla “Web 2.0 Araçları” hakkında bilgi sahibi olmalarını ve kendi eğitim içeriklerini oluşturmalarını sağlar. Farklı coğrafyalardan öğretmenleri sürece dahil ederek hem eğitim hem de kültürel hayatı çeşitlendirmektedir”