İstanbul’da bir tantunicide yaşanan çöpten çıkardıklarını yeniden servis edilmesini isteyen işletme sahibinin benzer bir skandalı da Afyon’da bulunan Bir dönercide yaşandı. Önceki müşterilerin tabaklarda kalan döner parçalarını alta koyup üzerine yeni kesilen dönerleri koyarak servis ettikleri iddia edildi.
Ocak ayında İstanbul’da işlek bir tantunicide akıl almaz görüntüler ortaya çıkmıştı. Görüntülerde işyeri sahibi çalışanlarına çöpü karıştırtarak çıkardıkları yiyecekleri yıkamalarını ve tekrar satışa sunmalarını istiyor. Olayın basına yansımasından sonra tepkiler çığ gibi büyümüştü. Benzer bir olay ise bu kez Afyonkarahisar Afium AVM’de bulunan B…döner’de yaşandı.
Fazla pişmiş açıklaması
Ankara’dan Antalya’ya dönenmek için Afyonkarahisar’da Afium AVM’de bulunan B.döner’e giden üç kişi döner siparişi verdi. Garsonların getirdiği İskender dönerin üst katında yeni kesilmiş yaprak döner altındaysa önceki müşterilerden kalma parçalanmış döner olduğu ortaya çıktı. İtiraz eden müşteriler işletme müdürü Abdülkadir Toprak’ı çağırdı. Toprak, suçlamaları kabul etmeyerek, “Alttaki döner başka müşteriden kalma değil sadece biraz fazla pişmiş o kadar” demekle yetindi.
Ücret almayalım kapatalım
Müşteriler tabağın fotoğrafını ve vidosunu çekerek olayı kayıt altına alırken B. döner işletme Müdürü Abdülkadir Toprak, olayı kapatmak için “Ücret almayalım bizim ikramımız olsun” dedi. Müşteriler ise polis ve zabıta çağırarak tutanak tutulmasını sağladı. B. döner genel müdürlüğünde şikayette bulundu. Gıda ve hijyen güvenliğini hiçe sayarak önceki müşterilerin yemediği döneri biriktirip alta onları koyup üstüne yeni kestikleri döneri koyarak servis eden B. döner Afium şubesi şaşkınlık yarattı.
Güvendiğimiz marka bunu yaparsa
Gazeteci Mustafa Yiğit’in başına gelen bu olaya inanamadığını belirtti. Yiğit, Ankara’dan dönerken Afyon’da mola verelim bir şeyler yiyelim dedik. Türkiye’nin ünlü ve güvenilir markalarından biri olarak bildiğimiz B. döner’de önümüze konulan tabağın üstünde yeni kesilmiş yaprak döner vardı. Altta ise eski olduğu her halinden belli ve çatal bıçakla kesilmiş küçük parçacıklar halinde başka müşteriden kalan döneri biriktirip bize servis etmişler” dedi.
Polis tutanak tuttu
Yiğit, “Böyle ulusal bir markanın kendi restoranında acaba günde kaç kişiye böyle eski ve başka müşteriden geri gelen yenmemiş dönerleri biriktirip servis ediyorlar. İşletme müdürünün özrü kabahatinden büyük. Ücret almayalım bizden olsun diyor. Böyle bir işletme olabilir mi?. Bende polis çağırarak tutanak haline getirdim gerekli her yere de şikayet edeceğim” dedi. Afium AVM yönetimi ise işletmelerde yaşanan sorun kendilerini bağlar bizimle bir ilgisi yok açıklaması yaptı.