Ana sayfa AFYONKARAHİSAR Afyon’un gururu Avşar Emaye dünya mutfaklarında

Afyon’un gururu Avşar Emaye dünya mutfaklarında

95
0

Afyon’un en önemli markası haline gelen Avşar Emaye Avrupa ve Ortaasya’dan 40 ülkeye yaptığı ihracatla artık bir dünya markası haline geldi. Raşit Avşar ile 100 metre karelik bir atölyede başlayan işletme bugün Avrupa’nın en büyük Emaye üreticisi konumunda.

Raşit Tabak’tan sonra bayrağı devralan Murat Tabak bayrağı zirveye taşırken bitmek bilmez bir enerji ile her yıl 18 ülkede fuara katılıyor. Yurt içi seyahatlerinin yanı sıra İstanbul’da kurulan Ev ve Mutfak Eşyaları Üretici ve İhracatçıları Derneği EVSİAD Başkan yardımcısı ve Bolvadin Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlığını yürütüyor. Yoğun temposu içinde bu röportaj için tam 3 ay uğraştıktan sonra yapabildik. İşte o röportaj.

Cafelife, Afyon’un gururu Avşar Emaye firmasını birçok Afyonlu merak ediyor. Ne üretiyor, nerelerde ürünleri satılıyor? Biraz bize şirketinizden bahseder misiniz?

Murat Tabak, Avşar Emaye babam Raşit Tabak tarafından 1982 yılında 100 metre karelik bir alanda sanayi çarşısında kuruldu. Bir pres atölyesinde çalışan 7 kişi ile elektrik panosu, florasan düzenekleri üreterek ticari hayatına başlamış. 1985’li yıllarda emaye sektörünün popüler hale gelmeye başlaması ile birlikte atölyede yapılan birkaç değişiklik ile emaye sektörüne geçiş yapmışlar. 1988 yılına kadar Emaye soba borusu imalatı ve banyo termosifon gövdelerinin emayesini kaplayarak üretimlerine devam etmişler. Daha sonra 1988 yılından itibaren Türkiye’de emaye mutfak eşyalarında talep oluşmaya başlayınca bu sefer şirket tamamı ile yönünü mutfak eşyaları üretimine yöneltmiş. Şuan 400 çalışanı ile 15.000 m2 kapalı alanda Avrupa’nın en büyük emaye, seramik, non-stick kaplama mutfak eşyaları üreticisiyiz.

40 ülkeye ihracat yapıyoruz

Cafelife, Pazarlama faaliyetleri konusundaki çalışmalarınızdan bahseder misiniz?

Murat Tabak, Üretimimizin %75’i ihracat olmak üzere 40 ülkeye emaye, seramik, yapışmaz kaplama ürünlerin satışını gerçekleştirmekteyiz. %25’lik kısmı ise iç piyasaya yönelik burada belli başlı Türkiye de marka olmuş firmalara private label üretim yapıyoruz.

Geçen hafta Park Afyon Avm’de geziyorum mutfak eşyaları ve ev dekorasyon mağazalarının hepsinde Avşar Emaye ürünleri var, bu bana ayrı bir gurur veriyor. Ayrıca Verda markası ile Türkiye’de faaliyet gösteren discount marketlerde ürünlerimiz satılıyor.    

Cafelife, Genelde ihracat odaklı bir firmasınız bunun köklü bir temeli ve alt yapısı olması lazım?

Murat Tabak, Evet aynen öyle 1990’lı yıllardan itibaren babam Raşit Tabak bu işin temellerini atmış. Türkiye de sağlamış olduğu başarıyı yurtdışında göstermek istemiş ve Avrupa, Ortadoğu pazarına ürünlerini satmak için girişimlerde bulunmuş ve yurtdışında uluslararası fuarlara katılım sağlamış. 25 yılda sayısız fuarlara katıldık bu sayede şuanda 40 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz.

Yılda 18 ülkeye ziyaret yapıyoruz

Cafelife, Sizde bu altyapıyı babadan almışsınız herhalde, takip ettiğimiz kadarı ile çok yoğun bir seyahat programınız oluyor?

Murat Tabak, Aynen öyle; babamın bana söylediği en önemli sözlerden ve her zaman aklımdan çıkarmayacağım bir söz vardır. “Gezen tilki yatan aslandan yeğdir” bu atasözünü bana her zaman söyler. Bende bu bilinçle hareket ediyorum ve her zaman faydasını görüyorum. Vizyon sahibi yenilikçi, dinamik bir firma olmak istiyorsanız uluslararası müşteri ilişkileriniz ve fuarları çok iyi takip etmeniz gerekli. 2014 yılında 18 ülkeye ziyaret gerçekleştirdim, bunun çoğunda firma olarak fuarlara katılım sağladık ve stand açtık, ürünlerimizi en iyi şekilde sergiledik. 

Cafelife, Şuana kadar kaç ülkede ticari faaliyetlerde bulundunuz ve ne gibi faaliyetleriniz oluyor?

Murat Tabak, Şahsım olarak bu zamana kadar 37 ülkede ticari faaliyetlerde bulundum.

Bu faaliyetlerim sadece fuar olmuyor bunun yanında müşteri ziyaretlerimiz, ikili iş görüşmelerimiz oluyor. Gittiğim ülkelerde zamanımın bir kısmını Pazar araştırmasına ayırıyorum. Gittiğiniz ülkenin mutfak kültürünü görmek ve yenilikleri takip etmek açısından bu çok önemli.

Burada bir örnek vermek isterim, Japonya seyahatimde Japon evlerinin çok küçük olduğunu ve yaşam alanlarının 45-50 m2’den oluştuğunu gördüm. Marketlerde ve mağazalarda satılan genelde küçük ve fonksiyonel mutfak eşyalarının olduğunu tespit ettim. Bu gezi sonucunda beynimde hemen bir yenilik ve fikir oluştu; Türkiye dönüşümde Pişir-Sakla adını vermiş olduğum çok amaçlı kullanımlı bir tencere üretimi sağladık. Bu tencere geçen yıl yurtdışı ve yurt içi marketlerde toplam 800.000 adet sattı.

Mutfaklarda da moda alışkanlığı başladı

Cafelife, Türkiye de artık genç ev hanımlarının mutfak ve ev eşyaları algısı değişti mi?   

Murat Tabak, Artık bayanlar enerji veren renkleri ve farklı formları yenilikçi çözümleri mutfaklarında görmek istiyorlar. Eskiden mutfak ürünlerini bayanlar çok fazla değiştirmezlerdi. Artık giyimdeki moda akımı ev ve mutfak eşyalarını da yansıdı. Bugün görüyorsunuz Park Afyon AVM’ye gittiğiniz zaman aşağı kat komple ev ve mutfak eşyaları satan firmalardan oluşuyor. Bayanlar artık ev ve mutfak eşyalarını yeni moda trendlerine göre değiştiriyor. Eğer bu algıda olmasalar AVM içerisinde bu kadar çok metrekarede mağazalar açılmazdı herhalde.

Cafelife, En son Paris de Maison Object fuarına katıldınız buradaki izlenimleriniz nelerdir ?

Murat Tabak, Paris de yapılan bu fuar Avrupa’nın önde gelen fuarlarından bir tanesi ve bu fuar da siz ev ve mutfak eşyalarındaki moda akımını görebiliyorsunuz.

Bu fuarda ahşabın doğallığı, toprak ve kum tonlarından ilham alan renklerde ev aksesuarları ön planda idi. Ayrıca 1940’larda başlayan moda akımı olan Vintage artık ev ve mutfaklarımızda daha çok yerini alacak. Vintage ürünleri bir çok marka tarafından mutfak eşyaları ürünlerinde konsept olarak sunulmaktadır. Vintage dekorlar’dan konsept olarak oluşan yemek ve pasta takımları, tencere setleri, mutfak önlükleri, havlular gibi.

BİR YORUM YAZ

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi giriniz